dinsdag 28 mei 2013

Dromer doet 't... and so it begins!


Na jarenlang fantaseren en dromen is het nu een feit....

(Tromgeroffel..)

 Dromer doet 't heeft een blog!

Leven volgens "de essentie" is al jarenlang mijn motto.
Maar ja, wat is mijn essentie eigenlijk? Wat vind ik belangrijk? En hoe kan ik daarnaar leven?

In de afgelopen jaren ben ik daar flink mee bezig geweest.
Fantaseren over een beter milieu, over gelijke kansen voor iedereen, een fair trade handel en het helpen van anderen in nood. Tja, ik kan het niet ontkennen, ik ben een echte idealist.

Maar hoe zet ik mijn idealen om in de praktijk? Hoe maak ik het haalbaar en bevredigend voor mezelf om te leven naar mijn essentie?
Want naast een idealist ben ik ook een perfectionist en die combinatie verloopt niet al te soepeltjes.
Vaak begin ik heel enthousiast aan een nieuw plan, maar doordat mijn perfectionistische alter ego zich vastbijt in mijn plannen, sterven deze helaas een vroege dood. Of raak ik ontzettend teleurgesteld omdat al mijn wilde dromen en torenhoge verwachtingen nogal weinig effect lijken te hebben in het dagelijks bestaan.

De oplossing?
In eerste instantie dacht ik dat de oplossing minder dromen was. Mijn dromen aanpassen op wat "de realiteit" is of op "wat haalbaar" is.
Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar het bleek niet te werken. De Dromer in mij is net zo koppig als de rest van mijn persoonlijkheid en laat zich echt geen kopje kleiner maken.
Bovendien vond ik het best verwarrend. Want je maakt toch je eigen realiteit?
En jij bent toch zelf degene die haalt wat haalbaar is?
Daar ging m'n oplossing...

Nu heb ik een nieuwe aanpak: meer dromen & gewoon doen!
Niet meer wachten tot ik een perfect concept in mijn hoofd heb, maar gewoon aanpakken en loslaten.
Als ik een droom heb, breng ik hem in de praktijk en laat ik het verdere verloop en de eventuele eindresultaten los. Het gaat per slot van rekening om de ervaring en niet om een perfect uitgevoerde droom.

Poehpoeh..wat een inzicht weer. Dus voilà, hierbij droom nummer 1: een blog van mezelf!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten